Re: Termostatická hlavice v Lidlu s ATmega169PA

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Listopad 14 10:16:30 CET 2015

Normalne mi je teraz luto, ze som to v Lidli nezachytil :-) Nie, zeby som
potreboval nejaku hlavicu - tieto baterkove sa mi zdaju menej prakticke
nez klasicke, jednu prevadzkujem v kuchyni, vrci a musim v nej menit
baterky a uz som davno zabudol ako sa nastavuje (ano mam navod ale kto by
ho cital, a aj kebyze ho precitam, kto by sa s**l s nastavovanim cez tie
tlacitka) takze je trvalo nastavena na 21 stupnov. Ale ako choroba z
povolania je to dobre.

>Je to asi nejlevnìj¹í konektor, co tam mohli dát.

Presne. Dokonca si dovolim tvrdit, ze normalne kupitelny blbuvzdorny
konektor podobnych rozmerov pre 5 kontaktov hadam ani neexistuje (poznam
takeho co sa mu podarilo miniDIN6 narvat opacne, aj ked je tam ten
plastovy kolik takze to nejde; naviac je vacsi a drahsi a okruhla diera
pre masovu vyrobu nie je vyhodou).

>A tím, ¾e vytáhli reset na speciální plo¹ku, kam se normální
>USB protikus konektoru nedostane, tak zamezili pøípadným problémùm
>s nechtìným resetováním zaøízení zvenèí.

No, najma tym zamedzili pripadnemu nechcenemu preprogramovaniu - u AVR je
RESET podmienka serioveho programovania.

>Ve firmware jsou pøedpokládám ty datové linky otoèené dovnitø,

Predpokladam, ze ani nie - su tam seriove 300Ohm rezistory, aj kebyze
tlacia vystupy proti sebe, nic take sa nestane, 10mA dnes bez zavahania
ustoji kazdy IO pin. Naviac vsetko, co trci von, by malo byt z principu
skratuvzdorne - vystupy oproti sebe su "slabsi" ekvivalent skratu.

>A ¾e se to u¾ivateli PC na USB neenumeruje? No tak aspoò má
>motivaci si koupit ten programátor, na který jistì bude v návodu odkaz.

Ano, je, ved som ho tu daval:
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2015-November/482781.html Pise sa tam
dokonca "Made in Germany".
Heslo "progmatic" v gugli v nejakom tretom linku vedie rovno k eurotronicu
co je zrejme vyrobca (resp. "povodca"), ale je to tam len marginalne
lacnejsie.
Bude to nejaky USB->SPI prevodnik, ale mozno tam maju svoj mcu na tento
ucel.
Soft je na
http://www.eurotronic.org/produkte/progmatic-2014/software-progmatic-2014.html

>A navíc to takhle mù¾e pøes USB
>celé napájet kdy¾ mu dojdou baterky.

Priam to vola po hacku v zmysle dat tam nieco nabijatelne...

>To bude ta optozavora na detekci dirky, myslim.

+1

Ocividne v katovani kostov este nedospeli k absolutnemu minimu, ako
back-EMF snimanie pohybu motora ako u "konkurencie"
(http://www.efton.sk/curious/thermostat_s.htm - tento som prevadzkoval len
kratko, ale mal som pocit, ze sa podozrivo casto rekalibruje... :-) ) Na
druhej strane maju "samobudiaci" mostik, cim usetrili 2 vyvody na mcu...

wek