este jedna moznost napajania v ostrovnom rezime

Čtvrtek Listopad 12 11:33:12 CET 2015

Předpokládám že to rádio na petrolej mělo v sérii spoustu klasických
kovových termořlánků, nic jiného v té době nebylo. Zkoušel jsem něco
takového s peltierem od chobota, při napájení 12V udělal nějaký rozdíl
teplot a při odpojení zdroje jsem na něm naměřil cca 4V. Jenže tyhle
peltiery měly teplotní omezení snad do 70 st.C Prý existují nějaké
peltiery vhodnější pro zdrojový režim. Nevím jak by na tom byl solární
panel zvrchu ohřívaný, pod tím tyhle peltiery a ze spodu jen vzduchem
chlazený. Nejspíš by to bylo proti fotovoltaice hodně drahé a neúčinné,
vedlo by to k řešení koncentrace světla a získání vyšší teploty na malé
ploše. Pak by bylo účinné i to chlazení okolním vzduchem. Jedna firma
tady v Nymburce dělá ty teplovzdušné panely co se montují na stěnu a jde
z toho výrazně teplejší vzduch (proti okolí) i když je úplně zataženo.
Ale nevím, jestli by rozdíl pár stupňů byl rozumně využitelný.
Anděl