OT Test zraku a displeju: vysledky

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pátek Listopad 6 21:42:52 CET 2015

Díky za zajímavý experiment.

Jakub Šerých

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Friday, November 06, 2015 9:32 PM
To: HW news
Subject: OT Test zraku a displeju: vysledky

Dobrý večer,

1. místo vyhrává p. Rybárik s hodnotou 12,85
2. místo mám já s 12,6
3. místo též já s 12,16

U nás obou dává lepší výsledky mobil.
Obvyklá hodnota je kolem 9, ale je možné, že je to monitorem.
Brýle zjevně opravdu pomáhají.

Většina lidí by tedy měla být schopna číst z mobilu s displejem vertikálního formátu knížky velikosti mezi A5 a A4 tak, že je na displeji vidět text z celé jedné stránky naráz. Alespoň tak to dělám já, např. teď mám rozečteny 3dílné Feynmanovy přednášky, kde je na papíře text široký 145 mm. Můžu číst i s nataženou rukou, takže v normální poloze by to měly zvládnout i osoby s 8-9.

Teď jsem zvědav, co se po průchodu konferou stane s tabulkou v HTML mailu:
Tečky ve sloupci “brýle” spojují hodnoty jedné osoby tam, kde by to nebylo vidět podle stejných dioptrií.
--- znamená neuvedeno.

poměr

brýle

disp.

pozn.

________________________________

6-7

ne

retina displej

MacbookPro 15", 2880 x 1800

5,71

---

?

Samsung SyncMaster B2440, 1920x1080

7.73

-1,75

stolní LCD

2560 x 1440 px, 600 x 335 mm (27")

7.71

-1,75

noťas OLED

3840 x 2160 px, 345 x 195 mm (15.5")

8

+3,5-1,5

OLED

LUMIA 830

8,1

+3,5-1,5

?

monitor DELL

8,966

---

LCD

DELL běžný

9

. ---

LCD

starý monitor

12,85

. ---

LCD

mobil HTC

9,43

ne

LCD

monitor

8,24

-4,25

---

91 mm max jas

8,3

-4,25

---

103 mm max jas

6

ne

LCD

Vyšeptaný 19" monitor s dost staženým jasem

12,16

. ne

LCD

monitor

12,6

. ne

OLED

mobil Samsung

________________________________

U sebe na monitoru jsem pak změřil linku a výšku nožičky v “r” a poměr vynásobil 12, čímž vzniklo 1200, jakožto poměr velikosti malého písmena ke čtecí vzdálenosti pro původní poměr 12:
linka 2x

písmo 12x

poměr

celkem

352

22

96

1200

Pro písmenka fyzické výšky 1 mm Vám tedy čtecí vzdálenost v dm vyjde shodná s dopoledne naměřeným poměrem.
PH