Logicka sonda

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 5 20:09:55 CET 2015

Osobně jsem log. sondu nikdy v životě nepoužil, vždy jsem si v takové
situaci vystačil s LED přimotanou/připájenou k nějakému R 1-10k.

Ale nedávno jsem po sondě zatoužil, chvíli jsem bádal nad možností výroby,
... skončil jsem u toho, že nic jednoduchého, co bych za pár dní zbastlil,
se nedá použít na sondování diferenciální linky na 625 MHz. Nakonec pomohl
osciloskop s diff. sondou, který mají v Technické univerzitě Plzeň, přičemž
cena osciloskopu je několik mega a sonda v řádu 50-100k.

Malé a jednoduché udělátko pro dnešní elektroniky? Programátor, převodník
USB/232, USB/JTAG, nedávno probíraný hledač zkratů, akustický ohmmetr,
regulovatelný zdroj s proudovým omezením (stačí 1,5V až co to dá, kterej
budou živit z adaptéru), nabíječka Li-ionek z mobilu, pro radioamatéry možná
čítač, nebo ještě více možná VF mili/mikrovoltmetr, ...

PH

------------------
From: balu
Pri prilezitosti tejto otazky mam suvisiacu... Uz nejaky cas rozmyslam, ze
by sme na sutazi stavali logicku sondu. Pristroj do labaku, kedysi velmi
uzitocny, nie moc zlozity, idealne ako jednodnovy projekt.

Co ma zaujima je ale realna moznost pouzitia. Ked sa vzijem do pozicie
mladeho elektronika/bastlica, aka je sanca ze ju aj naozaj pouzije? Stavaju
jednoduchsie obvody, casto s mikrokontrolerni. Mame osciloskop, multimeter.
Sondou viacmenej podobnych rozmerov viem odmerat rovnaku vec.

Takze uplne seriozna otazka. Je to na nieco v dnesnej dobe este uzitocne?