OT: Nitrooční trifokální čočka

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Listopad 2 10:22:05 CET 2015

Vzhledem k částečnému šedému zákalu a poměrně značné dioptrické vadě a s
tím souvisejícím bojem s brýlemi jsem se nakonec odhodlal k operaci, kdy
je čočka nahrazena trifokální nitrooční čočkou. Tato čočka ale nemá
schopnost akomodace a přesto výsledek je úžasný, 2 týdny po operaci
vidím výborně nablízko a velmi slušně na dálku. Nicméně je jasné, že
čočka funguje jinak, než lidská. Pokud se podívám skrz mříž, která je
těsně u mě do dálky, je ostrá mříž i předmět v dálce. Vím, že se skládá
z několika soustředných čoček. Můžete mi někdo vysvětlit jak vlasně
čočka funguje, že má tak obrovskou hloubku ostrosti?

--

Martin Záruba

---