mereni zkratu na plosnem spoji

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Listopad 1 18:51:01 CET 2015

Tak to dělám i já, jen používám běžný lab. zdroj a 3,75místný multimetr.

Udělátko jsem na to i měl, ale půjčil jsem ho... Byl to U/f převodník a
zdroj 100 mA. Mělo to dvě baterky, plochou a 9V, ale hledání velmi rychlé,
prostě stačilo jet podle tónu.

Někdy bych ho zas chtěl udělat, ale rád bych, aby byl tentokrát bez
vypínače. Jenže jsem zatím nenašel vhodný OZ, který by měl zároveň velmi
malý odběr i offset.

PH

--------------------
From: Vláďa Anděl
No dobře. Ale to neřeší problém, zjistit kde ten zkrat je. Hledání
zkratu potřebuju jednou za čas, proto na to nemám extra udělátko. Mezi
zkratovaná místa připojím zdroj 0,2V, tím nic nezničím. Pak vezmu 4,5
místný multimetr (rozlišení na 200 mV je 10uV) a měřím úbytky. Tím že je
to v principu čtyřsvorkové měření, nelítá údaj podle toho, jak dokonale
se dotknu. Což bude nejspíš základní problém u těch dvousvorkových sond.
Anděl