Primosmesujici RX pro KV - prekopani JUMA RX1

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Květen 31 18:44:58 CEST 2015

A ted se zeptam jako uplny trotl, neznalec, lama a obecne debil: Primarne je
to urceno pro SSB. Jsem schopen tim primo bez dalsich velkych uprav
(nepocitam-li jiny filtr, to je v podstate drobnost) prijimat i CW a dejme
tomu AM rozhlas? Priznam se, ze ja jsem ten smesovac nepobral vubec.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Petr Zapadlo" <zapik na email.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, May 31, 2015 6:22 PM
Subject: Re: Primosmesujici RX pro KV - prekopani JUMA RX1

Ještě doplním - není to klasický směšovač
Signálem z DDS přepínáte polaritu vstupního signálu  - který jde do
sčítacího zesilovače s běžným operákem. Tento operák je frekvenčně
blokován na audio frekvence.
Ke "směšování" dochází právě tím přepínáním.
Příklad:
Na vstupu bude signál o stejné frekvenci a fázi jako lokální osc (DDS).
T1A a TB je transformátor, který obrací fázi  vstupního signálu. Takže
na vstupu mám 2 totožné signály v protifázi. Přepínáním multiplexery je
posílám tak, že všechny kladné půlvlny budou na (např) invertujícím
vstupu, záporné na neinvertujícím vstupu.
Výsledek za operákem - stejnosměrné napětí úměrné velikosti amplitudy
vstupního signálu.

Nikde v cestě signálu není nelinearita, na které by vznikalo směšování
signálů, tj neuvěřitelně odolné proti silným signálům

Zapik

Petr "Zapik" Zapadlo