Re: HW aj SW vyvojove prostriedky pre STM32, Was: STlink programátor - bylo Re: perspektiva řady Xmega od Atmelu

Milan B. milan na bastl.sk
Sobota Květen 30 10:32:17 CEST 2015

Lenze prave zapis do registrov je ta spravna cesta :).

Registre su vecne, boli tu, su tu a budu tu. Co sa tyka SPL alebo
STMcube alebo cokolvek ineho, vsetko moze jedneho dna skonit. Staci, ze
nejaky manager dospeje k zaveru, ze vacsi zisk sa vygeneruje nejakou
uplne novou nadstavbou (napriklad niecim, co si precital v casopise
alebo videl u konkurencie) a cele STMCube bude zo dna na den obsolete.

Podla mna - pre potreby vyuky - je najlepsie ist na tie registre, potom
ukazat ako sa to da inac. A kazdy nech si potom vyberie ci mu viac
vyhovuje riesenie s tromi priradeniami do registrov alebo riesenie s
dvadsiatimi volaniami roznych funkcii.

Ono to cele je tema na zamyslenie:
Na to, aby som napisal program pre MCU potrebujem kompilator s linkerom,
nejaky editor, hlavickove subory a dokumentaciu. To je v podstate
minimum znalosti a zrucnosti ktore potrebujem.

Lenze k tomu sa este pribali nejaka nadstavba typu SPL alebo HAL, ktora
vyzaduje dalsiu vrstvu znalosti a zrucnosti.

A o a cele strci do IDE, ktore takisto vyzaduje  dalsiu - a to poriadnu
- vrstvu znalosti a zrucnosti.

A to posledne riesenie sa povazuje - ktovie preco - vhodne pre
zaciatocnikov a na vyuku. Lenze vysledkom je IMO "operator IDE", ktory
sice nieco vytvori (napriklad metodikou skusmeho porogramovania), ale
vobec netusi ako k tomu dospel. Poznam takych pomerne dost.

Jeden z castych agumentov je, ze pouzitie nastrojov vyssej kategorie
eliminuje potrebu znalosti nizsej kategorie. Nie je to pravda. Ked mi
IDE nekompiluje spravne, potrebujem vediet, ako prebieha tento proces
aby som nasiel a odstranil chybu. Ak sa mi periferia nechova ani po
priohnuti siedmeho prikladu podla mojich predstav, nakoniec chytim do
ruky dokumentaciu a musim zistit preco.

Je pravda, ze v tomto pripade znalosti nizsej urovne nemusim pouzivat
casto, avsak o to bolestnejsie je, ked k tomu pride.

-m-