Re: HW aj SW vyvojove prostriedky pre STM32, Was: STlink programátor - bylo Re: perspektiva řady Xmega od Atmelu

Ales Povalac alpov na alpov.net
Sobota Květen 30 09:15:36 CEST 2015

Dobré ráno,

docela by mě zajímal názor dalších uživatelů platformy STM32. Já
celkem spokojeně používal SPL, které představují z mého pohledu
přiměřenou míru abstrakce, abych nemusel zapisovat přímo do registrů.
Při migraci jednoho projektu z F1 na L1 se to pak zatraceně hodilo.
Vloni jsem se pokusil migrovat na CubeMX (HAL)... protože to také učím
studenty, tak ať tedy neděláme věci, které ST považuje za
"superseded". No a musím říct, že jsem z CubeMX zhnusen. Je to
high-level moloch, který lze těžko přihnout na konkrétní aplikaci,
kromě toho je prakticky bez dokumentace, takže pak člověk hledá ve
zdrojácích, co to nastavuje za registry, a ty následně dohledává v
datasheetu. Pěkný je software STM32CubeMX pro vygenerování
inicializace všech periferií, ale pomalu docházím k názoru, že za
CubeMX (HAL) knihovní moloch to nestojí. Navíc vygenerování projektu
ze STM32CubeMX do mnou používaného Em::Blocks je porod.

Co tedy v praxi používáte na projekty menší složitosti (rozsah max.
pár tisíc řádků)? Novou věc se mi nechce začínat s obsolete SPL,
přitom CubeMX nepovažuji za použitelné. Konfigurovat ARM zápisem do
registrů mi připadá jako generační krok zpět k AVR. GCC+GDB úhledně
zabalené v Em::Blocks mi zcela vyhovuje, ale s použitelností knihoven
od ST mám nějak problém...

Zdravím
A. Povalač