Problém s elektronickou zátěží

Sobota Květen 30 01:02:37 CEST 2015

Kouk jsem na schema té vaší zátěže a vzpomněl jsem si, jak jsem dělal
poněkud větší zátěže :-)
http://piknymburk.cz/vyb6000.html
Když jsme před 20 lety začínali dělat zkušebnu baterek, tehdy byly k
dispozici FETy v pouzdrech se šroubovými vývody na 250A, při minimálním
napětí článku použitelné na 100A. RDSon tak velký, že tranzistor přežil
při napětí NiCd článku všechno. Pak se objevily lepší FETy, s menším
RDSon a na větší proud. Pak už jsem musel pro zajištění blbuvzdornosti
kombinovat FETy s rezistory. Je to tak i lepší, na tranzistorech je
mnohem menší ztrátový výkon. Řídím to lineárně, jednotlivé tranzistory
mají řídící napětí posunuté. Když je jeden tranzistor téměř otevřený,
začne otvírat další. Většinu výkonu dostanu do odporů.
Anděl