OT: Jak spustit na Linuxu program bez instalace?

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Pátek Květen 29 18:37:55 CEST 2015

je to OT a neprudktivni, tak jenom kratce...

On Fri, May 29, 2015 at 05:12:53PM +0200, Jan Waclawek wrote:
> V zasade presne toto hovori uplne kazdy kto tu na tomto fore na nejaky
> softwarovy problem na Win odpovie "pouzi(vaj) Linux". Nespominam si, ze by
> niekto v takomto kontexte napisal specificky "pouzi Debian".

asi nepsal. Nikomu Debian nevnucuji. Jenom jsem napsal, ze ve stabni
kulture me vyhovuje tahle dist. Jsou i dalsi zrovna RedHat, ze ktereho
jsem pred casem prebehl, je asi hlavnim tahounem v open source a Debian
z hodne veci prebira. RedHat nebalickuje jenom distribuci, ale sam se na
tvorbe open source podili. A je mnoho dalsich Suse, Arch Linux..., ale
kazde je to v zasade jina distribuce (pokud to neni derivat jine) a je
netreba se rozcilovat, ze jsou veci mezi ruznymi OS jine.

> Kedze Debian GNU Linux a Red Hat Enterprise Linux su podla mna oba free
> softy konfigurovane pomocou GNU buildsystemu,

to asi neni spravna uvaha. Balicky se zhusta patchuji, aby splnily prave
odlisne pozadavky ruznych distribuci.

> No, ako som napisal, neznasam, ked sa na plutie na OS odpoveda protiplutim,
> ale predstavte si, ze za ano, ak sa na tie miesta chodi predpisanym
> sposobom, t.j. z commandline napr. pomocou standardnych premennych
> prostredia (vid napr.
> https://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb762584%28VS.85%29.aspx uplne
> dole).

Pekne! Popravde jsem tohle ani nemel na mysli (profil). Spis jsem si
v te chvili vzpomel, jak jsem neco instaloval na Win7 (asi), a protoze
ten system zase pro zmenu neovladam ja, tak jsem si myslel, ze jako
administrator instaluju nejaky software a divil jsem se po prihlaseni na
jineho uzivatele kde ty veci jsou. Pak jsem nekde dopatral, ze jak se to
snazi myslet za usera, aby neco nedelal jako opravdovy admin, tak se to
tvari jak admin a ve skutecnosti to instaluje do nejakeho overlay
filesystemu, ktery vypada, ze je to v systemu, ale ve skutecnosti to
bylo nekde v adresari pod profilem uzivatele. Byl jsem z toho dost
otresen. Nebudu ted dohledavat, jak se tahle vlastnost spravne jmenuje.
Rad jsem na to radeji zapomel. Holt nejsem na Win doma.

Kazdy zustanme tedy u toho sveho co ovladame ;).
--
Zito