OT: Jak spustit na Linuxu program bez instalace?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Květen 29 17:12:53 CEST 2015

>Ale Vy se asi nechcete smirit s tim, ze Linuxove distribuce jsou
>v podstate heterogonni prostredi. Ano, mate pravdu - ono to jakoby
>spojuje jmeno jadra Linux, ale v zasade nikdo nerekl, ze by
>Debian GNU Linux mel byt nejak kompatibilni s Red Hat Enterprise Linux
>apod. Jsou to proste dve ruzne veci - ruzne OS.

V zasade presne toto hovori uplne kazdy kto tu na tomto fore na nejaky
softwarovy problem na Win odpovie "pouzi(vaj) Linux". Nespominam si, ze by
niekto v takomto kontexte napisal specificky "pouzi Debian".

Dalej, ten Vas prispevok, na ktory vziklo toto podvlakno, zacinalo:

> Tak tak. Jenom doplnim, ze free softy konfigurovane pomoci GNU
> buildsystemu maji toto zcela jednotne.

Kedze Debian GNU Linux a Red Hat Enterprise Linux su podla mna oba free
softy konfigurovane pomocou GNU buildsystemu,

>Ale kdyz teda vezmeme napriklad komercni software Windows NECO, ktery je
>od jednoho vyrobce, mate pocit, ze je spolu kompatibilni Windows XP
>a Windows 8 ? Tedy, ze si bez problemu spustite program na obou systemech
>a veci bude mit na stejnych mistech?

No, ako som napisal, neznasam, ked sa na plutie na OS odpoveda protiplutim,
ale predstavte si, ze za ano, ak sa na tie miesta chodi predpisanym
sposobom, t.j. z commandline napr. pomocou standardnych premennych
prostredia (vid napr.
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb762584%28VS.85%29.aspx uplne
dole).

> https://en.wikipedia.org/wiki/Filesystem_Hierarchy_Standard

Poucne citanie, najma podkapitola FHS compliance (a samozrejme /media). Je
to presne v *nuxovskom duchu, "mal som bohovsky napad tak som to tam dal".

wek