OT: Jak spustit na Linuxu program bez instalace?

Martin Hanek martin na hanek.net
Pátek Květen 29 08:53:47 CEST 2015

Zdravím zkušené linuxáky,
jak mám spustit program, který na linuxový počítač jen stáhnu a
rozbalím, aniž bych jej instaloval třeba z DEB balíčků?

Jde mi o to, aby program vzal konfigurační soubor a potřebné knihovny ze
stejného adresáře kde leží a nehledal je v systému. Resp. pokud je v
systému nenajde aby se podíval "vedle sebe" a načetl je odtud.

Příklad: Na Raspberry Pi jsem přes "apt-get" nainstaloval "avrdude" a s
ním se tam přidala ještě jedna knihovna, ostatní potřebné asi byly v
systému.

Podíval jsem se do DEB balíčků a nainstalovalo se jen:
- avrdude do /usr/bin
- avrdude.conf do /etc
- libftdi.so do /usr/bin/arm-linux-gnueabihf

Chtěl bych prostě stáhnout svůj archiv, někam jej rozbalit a spustit
avrdude tak, aby načetl conf soubor a knihovnu co leží vedle něj. Na
conf soubor je parametr -C, ale jak s knihovnou?

--
Martin Hanek