perspektiva řady Xmega od Atmelu

Zdeněk Lada zdenek023ster na gmail.com
Čtvrtek Květen 28 18:50:37 CEST 2015

Zdravím všechny zúčastněné,

před lety jsem se naučil docela obstojně ovládat procesory Atmega16 a
Atmega128 z řady AVR od Atmelu. Jelikož je to už skoro 6 let, a chtěl bych
dále vyvíjet zařízení pro měření speciálních fyzikálních veličin, kde mám
mikrokotrolér v podstatě na řízení a přeposílání výsledku do PC, přemýšlím
na jakou rodinu procesoru přejít. V podstatě nepotřebuji nic extra
rychlého, úplně stačí když to bude umět UART, SPI, I2C, dodá to dostatečný
proud na rozsvícení LED/ sepnutí tranzistoru a navíc bude obsahovat pro
začátek levný A/D převodník. S maloobchodní cenou do 100 Kč, případně mírně
nad.

Programuji v jazyce C a rád bych využil svoje knihovny co jsem vytvořil pro
AVR. Zalíbili se mi procesory Xmega, i když ze začátku obsahovaly značné
množství chyb. Myslíte, že je to dostatečně perspektivní řada na dalších 6
let? Přemýšlel jsem ještě o ARM, ale zde mě odrazuje relativní složitost...
Na PIC bych přecházet nechtěl, jelikož jsem už od střední zvyklý na Atmel.
Pro levné aplikace se mi jeví vhodný ATXMEGA16D4-AU/ATXMEGA32A4U-AU
 jakožto náhrada Atmega16, dále pak ATXMEGA128D3-AU místo Atmega128. Co si
o tom myslíte?

Díky,

Zdeněk