Zkrat pod QFN pouzdrem

hamouz na divesoft.cz hamouz na divesoft.cz
Středa Květen 27 12:54:42 CEST 2015

Prosím zda se někdo lépe nevyzná v technologii.

Mám desku, osazenou obvodem v QFN pouzdru. (MCP73871 - obsluha LiIon, ale to asi není
podstatné).
Deska byla funkční, ale teď se vrátila jako vadná. Nalezena přerušená
pojistka 2A na přívodu od baterky, a dalším hledáním odhalený zkrat
přímo na přívodu od té baterky (cca 0.2 Ohmu, ale zahrnuje to i chyby
měření).

Pustil jsem tam cca 1A a měřil úbytky, vše ukazuje že zkrat je u
pouzdra. Nechci zatím obvod sundavat, kvůli dohadování se s osazovnou.

Podobný problém jsme měli na jiné desce se stejným pouzdrem, tam to
nebyl tvrdý zkrat, ale odpor cca jednotky Ohm, který vedl jen
k vysokému odběru (více postižených kusů).

Domnívám se že došlo k doteku pájky mezi vývodem a chladicí plochou
uprostřed, ale bez úplného slinutí.

Dotazy:
  - jak potvrdit že tam ten zkrat je a není to proražený obvod?
  - je moje teorie o spojení vývodů pod pouzdrem nesmyslná nebo to je
    možné?
  - je možné aby se takovýto dotek změnil na dost tvrdý zkrat?
    Jestli daná deska neměla vyšší odběr už předtím bohužel nevím.

Předem děkuji chytřejším hlavám
Tomáš