RE: laserová tiskárna - doporučení

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Květen 26 18:51:38 CEST 2015

Celkem nic zvláštního, jen při pokusu vypnout vysavač jste dostal šílenou petelici statické elektřiny. Když se mi to stalo poprvé, myslel jsem, že to se mnou šlehne. Ty částečky toneru (vyrobeného jako dobrý izolant, aby to v tiskárně fungovalo tak, jak má) se průletem trubicí vysavače strašlivě nabíjely. Celé to myslím funguje (alespoň tak si to vysvětluji) jako velmi kvalitní Van de Graafuv generátor. Jak se držíte plastového konce hadice, fungujete jako dobrá kapacita, která se nabíjí. No a pak při přiblížení se ke kovovým částem vysavače jí koupíte.

Ale je to už strašně dávno (když jsem za sametové revoluce jezdil čistit a znovuzprovozňovat tehdy tak cenné kopírky umořené těmi tisíci letáků), takže nevím, jestli se mezitím nezměnily technologie tonerů a jestli to tak funguje ještě dodnes.

Ale tehdy to bylo jasným pravidlem u různých typů kopírek i vysavačů

Jakub Šerých