Odruseni analog-digital pomoci SMD perlicek

gatilo gatilo na centrum.cz
Úterý Květen 26 01:12:18 CEST 2015

 26.5.2015, 0:48:40

Bezhlavou aplikaci cehokoliv muzete napachat vic skody nez uzitku.
Tyhle perlicky jme v robotarne dost pouzivaly, tvurce si zrejme take
myslel, ze cim vice odruseni, tim lepe.
Pak, s prichodem nove revize desky, se u cca 1/3 vyrobenych kusu
projevovalo ruseni v obraze. Vyroba byla cca 1200ks/den a trvalo skoro
mesic, nez se prislo na duvod.
Ty perlicky byly, mimo jine tez na i2c busu. Indukcnost perlicek,
spolu s parazitni kapacitou busu, tvorily rezonancni obvod buzeny
hranou hodin i2c. Pokud se tolerance vhodne sesly, byla rezonancni
frekvence stejna, jako frekvence oscilatoru videomodulatoru, ktery
nejak modulovala a to delalo bordel ve vystupnim obrazu.
Naprava byla jednoducha, perlicky vyhazet a nahradit nulovym
rezistorem. Jen pri tom mnozstvi to bylo docela pracne.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz