Re: Vrtění tělesem v beztížném stavu

Tomáš Hamouz hamouz na divesoft.cz
Úterý Květen 19 09:13:46 CEST 2015

Připadá mi to jako přelévání energie mezi spřaženými kyvadly. Energie
rotace se přelévá mezi osami, je vidět že to není binární překlopení,
ale že se odchylka postupně zvětšuje, až dojde k překlopení, pak se
zmenšuje až do nuly a celé se to opakuje. Představuju si že kdyby byl
třeba větší průměr té osy, tak by se překlopil na druhou stranu, ihned
zase zpátky a fáze s malou amplitudou by byla vždy s osou na jedné
straně.

Tomáš