JTAG J-link z eBay, upgrade firmware

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Květen 18 19:32:06 CEST 2015

Používáte někdy JTAG programátor J-link z eBay?
Používám procesory STM32 a k nim programátory ST-link, ale tam zatím není
možné použít víc ST-linků v jenom PC (viz také poznámka níže).
Tak jsem si jako druhý programátor připojil J-link, je to nějaký klon z
eBay.

Docela mě překvapilo, kolik s tím bylo problémů. Aktuální stabilní verze
OpenOCD 0.8.0
na tom nepodporuje SWD (i když podle zdrojáku i podle dokumentace by to
mělo fungovat).
Tak jsem to musel rozjet s vývojovou verzí 0.9.0, tam se mi to nějak
povedlo zprovoznit.

Podle výpisu je v tom JTAG adaptéru firmware z roku 2009. Dělal na tom
někdo z vás upgrade
firmware? A fungovalo to, nebo se z toho stala cihla?

Případně používáte to někdo s OpenOCD a s jakými zkušenostmi prosím?

Poznámka k OpenOCD 0.9.0 a více adaptérům ST-link: tato veze by už měla
umět použít
více adaptérů ST-link v jenom PC, rozlišují se podle USB Serial Number.
Je to trochu nešikovné, protoře zrovna ST-link adaptéry mají SerialNo v
binární a nikoli
textové podobě (jak je jinak obecně zvykem).
Hlavně ale ta verze 0.9.0 funguje blbě v tom, že po připojení k ST-linku
a následném
odpojení se už znovu neumí připojit, musí se ten ST-link vždycky vyndat
a zase zasunout do USB.
Takže zatím nepoužitelné.
Nebo máte někdo jinou zkušenost? Třeba jsem to jenom blbě přeložil.

Díky za případné info.
Petr Labaj