Re: Odchytávání dat

Zdeněk Aster Zdenek.Aster na seznam.cz
Pondělí Květen 18 13:33:55 CEST 2015

Neporadím jak to řešit na CPU, záleží na rychlosti, ale v hradlové poli jsem
to dělal, tak, že zjednodušeně řečeno,
počítam nějaký čas od hrany a beru vzorek ve prostřed údajné rychlosti a s
každou hranou nuluju ten čitač, to znamená,

že pokud budou samé nuly nebo jedničky tak se mi to rozjede stejně, ale při
datech se to vlastně s každou

hranou synchronizuje...

Zdeněk Aster

---------- Původní zpráva ----------
Od: Michal Grunt <michal.grunt na vynet.cz>
Komu: HW-news (hw-list na list.hw.cz) <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 18. 5. 2015 11:29:01
Předmět: Odchytávání dat

"Předělávám hračku (starý tank) na digitál a pořídil jsem k tomuto účelu
šňůrový herní ovladač od Nintenda (Čína, ebay za pár korun) a to hlavně
kvůli tomu, že to má dva analogové kniply a slibuji si od toho plynulé
řízení otáček motorů (co knipl to motor). Původně jsem myslel, že jsem
koupil ovladač, který má řízení I2C, ale leželo mi to rok v šuplíku a až
včera jsem zjistil, že je to verze (k jinému typu Nintenda), která
komunikuje pouze po jednom drátu (něco jako 1 wire). Našel jsem si na
internetu komunikační protokol poslal sled jedniček a nul do ovladače a ten
mi odpoví 24 bitovou hodnotou (zkoumáno pomocí log. analyzátoru) takže
komunikace je funkční. Problém je v tom, že mi dělá potíže komunikaci
odchytit procesorem. Jeden bite má délku pouhých 5us (dle log. analyzátoru
4.4 - 4.5us). Prvních 8 bitů odchytnu (jsou to zrovna tlačítka a ty mě
momentálně nezajímají, ale funguje to, na tlačítka to reaguje), ale další už
mi dělají problémy. Když jsem na to koukal log. analyzátorem tak se průběhy
(časování) při každém požadavku trošku mění takže nelze pouze čekat x us a
zkontrolovat vstup... Jak se tohle řeší? Mám čekat na sestupnou hranu,
počkat cca 2-3us zkontrolovat vstup a na další pul zase čekat na sestupnou
hranu?

http://www.int03.co.uk/crema/hardware/gamecube/gc-control.html

MG