Umely horizont - akcelerometr, magnetometr?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Květen 18 12:33:29 CEST 2015

Zdravim,

jsem stale ve stavu prototypu nejake chytrejsi telemetricke jednotky pro
modelare - vetronare. A protoze mi ve skatulce, co ma litat, zbylo nejake
misto, rekl jsem si, ze by nebyl od veci umely horizont, tedy potrebuji
merit naklony v podelne a pricne ose. Potud zamer.

Jako idealni se mi jevil akcelerometr a mereni gravitacniho zrychleni, modul
s ADXL335 se mi valel v supliku (jeste jsem ho nikde nevyzkousel), procesor
mel tri volne nohy na A/D, tak jsem to tam vcera nadratoval a nestacil se
divit. Moje idea (ted uz vim, ze velmi naivni) byla, ze zmerim vychozi stav
v klidu, pripadne v ustalenem vodorovnem letu a budu vyhodnocovat odchylky.

Problem je, ze i pri pomalem protoceni v libovolne ose se zmeni hodnoty na
obou dalsich kanalech - ono kdyz si clovek namaluje, na co vsechno a v jakem
smeru to +1G pusobi, tak je to logicke. Ne ze by to nebylo resitelne (konec
koncu, mam dojem, ze jsem k tomu zahledl i nejake AN), ale nez si to zacnu
komplikovat jeste vic, nenapada nekoho jine reseni? Magnetometr? Zase mam
kolem pomerne dost pomerne dost blbe odstinitelneho magnetickeho ruseni
(elektromotor, privodni kabely, velke proudy) a tam se trochu bojim, ze to
jsou vlivy, ktere tak snadno neodstranim.

Diky za kazdy podnet.

Pavel Kutina