Re: [OT][MEC] Vrtání

prochaska na divesoft.cz prochaska na divesoft.cz
Pondělí Květen 18 12:25:06 CEST 2015

HSS ani kobalťák (což je taky odrůda HSS) nepůjde, protože Radeco je taky
HSS :-)
Klasické řešení je EDM (vyjiskření), méně klasicky by šlo díru vyfrézovat
frézou ze slinutého karbidu - dají se sehnat typy, které do HSS mohou
frézovat. Ale na domácí stojanovou vrtačku rovnou zapomeňte.

Na domácí výrobu čelistí bych spíš volil Toolox, to je materiál který se s
vypětím všech sil dá podomácku vrtat (tvrdost lehce přes 40 HRC, zatímco
Radeco má přes 60). Přesné broušené bloky z Tooloxu se dají na míru
objednat.

Aleš Procháska