OT mech: roxory

Michal Lukac michal.lukac na fstroj.uniza.sk
Sobota Květen 16 09:24:14 CEST 2015

12 mm je malo....

zoberme najhorsi pripad ked sa niekto postavi napr. jednou nohou na kraj toho roksoru.. to ako su od seba daleko je vpodstate jedno, na tom zalezi len namahanie toho
co bude medzi nimi ( pororosty. (250x1000mm) => toto neviem co je)). Najhorsi pripad bude ked bude clovek priamo nad tym jednym nosnikom,
ked bude niekde medzi nimi zatazenie sa rozlozi do dvoch...

Napatie pri mure bude Mo/Wo
ohyb moment: Mo = F.l = 1000*250 = 250000Nmm  (zoberme 100kg cloveka)
prierez modul v ohybe : Wo pre kruh = pi*d^3 / 32 = pi*12^3 /32 = 169 mm^3

takze ohyb. napatie v mieste votknutia je 250000/169 =  1480 MPa  => to sa vam ohne
medza klzu moze byt (podla materialu) 400 – 500MPa
Ja by som to pocital na 200MPa (Ktovie co to bude za mat.)
takze na toto napatie treba prepocitat ten priemer z nejakou rezervou ked tam niekto poskoci zatazenie bude vacsie...

najlepsie este odspodu vyztuzit. napr ak date este roksor z konca pod 45st nadol a tam dole len jamku na opretie tejto podpery (nemusite vrtat)
tak ten horny by chcelo zalepit do betonu niecim co vydrzi na tah tych 100kg

ked tam date napr 30 T profil to ma Wo 800 mm^3 to uz bude lepsie (aj ked zase obycajna konstrukcna ocel napr S235 ma medzu klzu 235 MPa chelo by to S355)

priehyb nehovori nic o tom ci sa to ohne alebo nie zoberte si priehyb napr. 1mm vo vzdialenosti 1cm a priehyb 1mm vo vzd. 1m
v tom prvom pripade to uz je trvala deformacia... .

ale cele to je pocitane len pre ten najhorsi pripad..

ml.