OT: anglictina

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Květen 15 12:23:42 CEST 2015

Dost ma prekvapilo, ked mi onoho casu anglicania prezradili, ze oni sa nic
ako gramatiku na zakladnej skole neucia.

U nas to tvori cca 25% curricula, a je to mimoriadne neprijemny a tazky
predmet este aj pre stredoskolakov.

Ked sa nad tym clovek zamysli, nie je to uplne spravne, na zakladnej skole
sa treba predovsetkym naucit citat a pisat (samozrejme pravopisne). K tomu
sice vybrane kapitoly z gramatiky mozu do urcitej miery byt napomocne, ale
vobec nie su nevyhnutne - staci, ak clovek vie, ako sa co pise, nemusi
vediet, preco.

Ja som sa napriklad madarsku gramatiku nikdy neucil, a verim tomu, ze
dokazem pisat madarsky pravopisne spravne na urovni minimalne dvojkara zo
ZS.

wek