Drátová anténa mechanicky hučí...

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Květen 13 11:50:52 CEST 2015

Ahoj Jirko, dobře že jsi na to narazil...
Vím o tom: http://www.anteny-zach.cz/prislusenstvi.htm
Zkoušel jsi počítat ten průřez?

Velice robustní pevné anténní lanko.
    Měděné vodiče 80x0,1mm.
    Duše 19 drátků z nerezové oceli.
    Polyethylenová černá izolace (PE), velice teplotně,
    povětrnostně, mechanicky odolná s UV filtrem,
    udrží v tahu 190kg, celkový průměr 3mm,
    průřez vodiče 2,5 mm2, váhy 2100g/100m

Ale mě vychází sakra míň - 0,63mm2  - na webu uvádějí 2,5mm2   ( ale
nejspíš počítají průřez i s mezerama mezi drátky a s tou ocelovou duší
:-)   )

Kromě toho, že ten průřez  je  víceméně zavádějící údaj, je tam ztráta
20 procent dle výpočtu OK2BUH.
Nakonec ani ta cena mě neohromila. 1200 kč za 40 metrů drátu je fakt
dost, věřím ale tomu, že to bude odolné.
To už nakonec vyjde levněji nerezové lanko a k němu přibandážovat ranžír
o průměru 0,5mm, nebo obtočit okolo....

Ta verze s 19x0,25mm drátky za 12kč/m   zas nemá ten ocelový základ a
nebude to odolné v tahu. Tam ale průřez udávaný na webu odpovídá skoro
přesně.

Já už jsem to pořešil, zhruba uprostřed musí být závažíčko a je to v
klidu. Našel jsem i minilanovkou z kladky místo kde, teď budu mít spíš
problém
to místo najít, až anténu sundám.

JaKub