Drátová anténa mechanicky hučí...

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Neděle Květen 10 21:46:22 CEST 2015

Protoze neni kulata... Pokud jsem se dobre dival, tak na satelitu bezi
serial o konstrukcich ruznych staveb a tam bylo hezku ukazano, co to
udela s mostnimi lany. Takze jsou dve moznosti, omezit vznik sil
pusobicich na kabel - pouzit jiny kabel, nebo to jinym zpusobem rozbit.

> Na kominech a mostnich lanech se to resi takovou spiralou. Melo by to
> zabranit kmitani. Mozna to pomuze?
>
> http://physics.stackexchange.com/questions/75459/why-do-chimneys-have-these-spiral-wings

Otazka je, jaky prumer by musel byt toho "pomocneho dratu". Druhou
moznosti je zatlumit kmitani, energetici pouzivaji takove tlumici
tyckova zavazicka, nebo specialni kabely napr. Al / Fe navic s ruznym
predepnutim.

Radek (benedikt2hw.cz)