spinany zdroj s tlumivkou na zeleze?

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Květen 8 01:21:40 CEST 2015

"Indukčnost k dobrému hoření oblouku" je pojem, který se táhne z dob 50
Hz svářecích traf s usměrňovačem na výstupu. Tam pochopitelně byla
potřeba ona velká indukčnost, protože mezery mezi jednotlivými
půlsinusovkami (myslím dvoucestně usměrněný průběh) byly významně dlouhé
a oblouk měl tendenci pohasínat. Indukčnost fungovala jako akumulační a
dodávala proud v oněch mezerách.

U desítek kHz je situace lepší, protože mezery mezi pulsy jsou mnohem
kratší a tak stačí výrazně menší indukčnost k tomu, aby se výstupní
proud co nejvíce blížil stejnosměernému ustálenému průběhu. Navíc je
otázka, zda za onu mnohem kratší dobu stačí oblouk pohasnout.

Takže u SMPS svářečky (invertoru) by stačila ona menší tlumivka.

Prostě pořád není jasné, proč v té Gamě 160 je tlumivka s železným jádrem.

--
Jirka