spinany zdroj s tlumivkou na zeleze?

Čtvrtek Květen 7 10:02:41 CEST 2015

Odpověď neznám ale naše měniče DC/DC 48V/12V 400W tam používají EI tlumivku na výstupu taky. Jinak všude kolem je plno feritů.

Zdravím
L. Kručinský

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Thursday, May 07, 2015 1:48 AM
To: konfera
Subject: spinany zdroj s tlumivkou na zeleze?

Zase se hrabu ve svářečce Gama160 (odrušuju ji) a napadlo mě, co vede výrobce spínaných zdrojů k tomu, že tam dávají tlumivku na EI plechách? Přece to musí mít velké ztráty. Tlumivka na železném jádru byla taky u prvních zdrojů, které nám před 25 lety pro nabíjení baterek dodávalo TNZ. Byly to taky svářečky, jen nám tam dávali trafo s nižším výstupním napětím. Ale tyhle zdroje měly ještě bipolární výkonové tranzistory a pracovaly na 25 KHz. Novější zdroje s MOSFETy už měly vzduchovou tlumivku. Ta Gama bude mít minimálně 50 KHz a možná 100, proto mě tlumivka na železe překvapila.
Anděl