chyba delica

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Květen 5 16:29:12 CEST 2015

>Nedalo mi to, tak jsem to zkusil spočítat. A ta chyba mi vychází
>poloviční - podle mne nejde dílčí chyby jednoduąe sčítat, statisticky se
>sčítají kvadráty.

To je ale nieco co uz vychadza z nejakych predpokladov, ktore vyplyvaju z
formulacie ulohy.

V skutocnosti mna nezaujima to, co sa vacsinou predpoklada - ze mam
rezistory zmerane metodou ktora ma chyby s nejakym typickym "prirodzenym"
rozdelenim ktoreho parametrom je to udavane percento, a z toho ma zaujima
chyba vysledneho merania znova za predpokladu nejakeho "prirodzeneho"
rozdelenia.

Mna zaujima to, ze ak vyrobca zarucuje ze odchylka skutocneho od
nominalneho odporu je max. N%, kolko ja max. chyba merania. A to je uplne
ine zadanie.

Je fakt, ze to zadanie bolo blbo sformulovane, ale to je vacsina tych, co
su zo zivota a aj pomerne dost tych syntetickych.

Toto vzniklo tak, ze tu bol syn mojho kolegu, a ukazovali sme mu nejake
meranie a on sa spytal, ze ako to je presne. No a z fleku bola odpoved, ze
kedze su v delici odpory 1% (t.j. to je prave to max podla vyrobcu) tak
asi viac nez 1%, no tak z toho pochopitelne vyplyva otazka, ze o kolko
viac...  :-)

wek