Levny kabel 3x0,08 - 3x0,3

Martin Persich persich na transcon.cz
Úterý Květen 5 00:17:11 CEST 2015

Nevypadalo to, že by problém byl v krimpování. Spíše bych to sváděl na nízký
přítlak kontaktních pružinek, které někdy budily dojem, že jsou z
pocínovaného plechu. A již při zasouvání do plastového tělíska došlo k
nevratné deformaci. Projevovalo se to po několika měsících až letech právě
naprosto nepravidelnými krátkými výpadky komunikace (úrovně mírně
modifikovaná RS-485, proud cca 10-20 mA). Je pravdou, že jsme pozlacené
nepoužívali - ty nám svého času (cca 8 let zpět) přímo rozmluvil prodejce -
údajně zlato tehdy nebylo moc kvalitní a nebyly spolehlivé. :-) Nakonec jsme
ze zoufalství u kož existujících modulů nahrazovali piny na vodič obdobnými
od Molexu, dutinkový pin je ve tvaru klece kolem celého pinu a má kontaktní
plošky na dvou protilehlých stranách. Bohužel ale nesedí mechanické plastové
zámky... Zkušenosti jsou s konektory cca 6-8 let zpět, možná je to dnes
lepší ...
Martin. persich na transcon.cz

----- Original Message -----
From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, May 04, 2015 10:43 PM
Subject: Re: Levny kabel 3x0,08 - 3x0,3

A čím to máte nakrimpované? Je to nakrimpováno dobře?
A jak se projeví ty problémy - zvýšeným přechodovým odporem
nebo nějakým mžikovým odpojováním (to by ale snad dělalo jen
při vibracích zařízení)?

Kontakty i piny jsou pozlacené, a přítlačný kontakt v té dutince
je docela velký (i když je jen z jedné strany pinu).
Navíc při krimpování není problém ho ještě trochu víc napružit.
Nějak mě nenapadá, proč by to mělo dělat problémy.
Už jsem jich dost použil, i když v nepříliš důležitých aplikacích.
Ale zrovna teď jsem je navrhl do jednoho zařízení, kde na
spolehlivosti záleží, tak jsem trochu znejistěl.

PL

---