Suplera

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Březen 31 10:29:39 CEST 2015

Pardon, mluvim o digitalnich. Mechanickou jsem nekupoval (kdo se ma s tim
noniem lustit).

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 31, 2015 10:25 AM
Subject: Re: Suplera

No ja se o to snazil :)

Nejdriv jsem na eBay objednal krasnou kovovou s udavanym rozlisenim 0.01mm a
presnosti 0.02mm (nebo obracene, ted nevim, proste ten standard, co se
prodava) za asi 6USD a prislo mi z Ciny neco pomerne priserne, umelohmotne,
s rozlisenim 0.1mm. Tak mi prodejce nakonec pulku vratil, jako takove lepsi
pravitko je to docela dobre, na spousty orientacnich mereni staci.

Pak jsem chtel koupit doopravdy kovovou, ty se normalne prodavaji kolem
11-12USD, no ale do toho prisla akce v Lidlu, kde ji meli za tusim 279Kc,
takze jsem ji koupil tam.

Kvalita te Lidlovske taky neni uplne nic moc (nesedely hroty na mericich
zubech, ani na dute mereni, ani na vnejsi mereni), ale s trochou prace s
diamantovym pilnikem se to dalo srovnat a dodelat. Jako pracovni meridlo do
dilny je vyhovujici. Co se tyka presnosti - nemam normal, ale mam asi
patnact let starou digitalni Kinexku (tenkrat stala pres 1700Kc, fujtajxl,
dneska uz bych za to ty penize asi nedal) a s tou meri srovnatelne - jen ta
Kinexka je o dost lip udelana. Ta Lidlovka ma jeste pomerne velkou vuli na
"voziku", takze kdyz se ji zaclouma s celistmi, tak se na konci hroty vyhnou
asi tak o milimetr - az budu mit naladu, zkusim ten vozik vyvlozkovat tenkou
ocelovou planzetou, zatim mne do toho nic netlaci, pouzitelna je i takhle.

Tak nevim, jestli jsem pomohl - v tehle cenove relaci, tj. do tech 300Kc to
bude vsechno dost podobne a mechaniku si nejspis budete muset doladit
nejakym pribrousenim. Samozrejme se da koupit suplera i za desetinasobek,
kde bych podobne problemy neocekaval, ale to je na osobnich preferencich.

Pavel Kutina