Fwd: Fw: vláček

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Březen 31 10:20:40 CEST 2015

Rychlost je daná tažnou silou a velikostí mechanického odporu.

Síla roste s proudem a počtem závitů, tj lepší baterie, např NiCD článek
by měl svištět rychleji. Délka lokomotivy by měla hrát také pozitivní
roli - proud pujde přes více závitů.  Proti tomu bude stát odpor drátu
a zvýšený mechanický odpor lokomotivy v důslkedku vyšší váhy při větší
délce.

Podle mého názoru, větší pozorovatelný vliv bude mít lepší článek s
nižším vnitřním odporem, zvětšování délky se může projevit jak
zrychlením tak zpomalením podle toho který faktor bude mít větší vliv.

Petr