Indukcni sporak- nadobi

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Březen 30 15:04:40 CEST 2015

No já na indukci vařím s přestávkami od r. 1990, možná 91:-)

Na vaření se vždy hodí výkon, jen musí jít nastavit i malý, což jak jsem
zjistil, není samozřejmé. Minulý rok, někdy touto dobou, jsem kupoval
dvouvařič a většina uměla minimum 450, nebo 800 W, nakonec jsem našel jeden,
co má 200 (ale zas má ten blbej FW).

Teplota se hodí na fritování. Ano, friťák jsem vyzkoušel taky, ale ten se
nedá normálně umejt, takže preferuji rendlík na indukční plotýnce v režimu
teplota. Bez omezení teploty je to nejen méně komfortní, ale navíc hrozí
plamenné efekty při zapomenutí (taky vyzkoušeno: Jako zakončení sledování
filmu Jackass se to sice celkem hodí, ale kdo to pak má uklízet...).

PH

From: Jiri Foldyna
s indukcí jsem začínal s dvouplotýnkou Hyundai někdy v roce 2006 na
chalupě (v podstatě dvě identické jednoplotýnky v jedné krabici).
Ovládání +/- pro každou plotýnku zvlášť, volba mezi výkonem a teplotou.
Vzhledem k tomu, že měření teploty pravděpodobně probíhá přes desku, je
tato možnost prakticky nepoužitelná, protože se mi nepodařilo dosáhnout
stabilní teploty v intervalu menším než nějakých +/- 15stC. Nakonec jsme
na používání regulace teploty rezignovali a pro vaření džemu jsme
používali režim nastavení výkonu, kde se dá celkem bez problémů
dlouhodobě realizovat i velmi pomalý var bez připalování (to považuji
za nejobtížnější discplínu :-).

Do kuchyně jsme si pak koupili indukci Siemens EH 675MN11E, s jednou
flexi zónou. Regulace výkonu posuvníkem v 17 stupních pro zvolenou zónu
(tedy jeden velký posuvník a voliče kombinací zón). Existovala i
varianta s bezkontaktním měřením teploty nádobí (podstatně dražší), ale
vzhledem ke zkušenostem s dvouplotýnkou jsme usoudili, že měření teploty
vlastně k ničemu nepotřebujeme. Trochu jsme váhali nad kombinovaným
ovládáním, ale poté, co jsme si jej mohli osahat během asi týdenního
vaření, jsme zjistili, že je díky velkému posuvníku zcela bezproblémové.

Časování zón je samozřejmě nezávislé, funguje tak, že si kdykoli během
vaření nastavím dobu, po které se má příslušná zóna vypnout. Jde použít
i jako separátní minutka (uplynutí nastaveného času oznámí pípáním).

Pokud jde o minimální výkon, nevím jak u jiných desek, ale u té naší jde
nastavit celkový příkon desky od minima 1000W do maxima 9500W. Minimální
příkon 1000W považuju za dostatečně nízký na to, aby jej zvládla i hodně
mizerná instalace.

Život mi dal možnost dlouhodobě vyzkoušet všechny druhy běžného ohřevu
od klasických kamen přes klasickou elektrickou plotýnku, plyn,
sklokeramiku až po indukci a za sebe mohu říci, že s výjimkou
složitějšího výběru nádobí u mně v kuchyni indukce s přehledem vede.
Samosebou, nejsem profesionální kuchař, ten by to možná viděl jinak.