mrtvo kvuli pocasi nebo serverum?

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Březen 29 18:20:25 CEST 2015

Je v podstatě jedno v jaké formě to z toho vylítne. Když stojíte v kaverně a díváte se z několika metrové vzdálenosti na mrchu, která měří 46m na délku, má průměr 25m a váží 7000 tun (detektor Atlas), dojde Vám, že je fakt úplně jedno, kolik se do toho "napráší" ze srážek. Jenom molekul zbytkových plynů musí IMHO ve vakuové trubici být  řádově více, než by bylo protonů i kdyby se nerozlítly na tisíc součástek a pěkně poslušně by si někam do té trubky sedaly třeba celý rok.

Člověku se při pohledu na tohohle krasavce fakt tají dech, a když o tom přemýšlí, má úplně stejné pocity, jako když se za jasné letní noci třeba nějakým malým dalekohlídkem podívá na chomáček nějaké vzdálené galaxie. To mě na tom fascinuje, a proto do CERNu tak rád jezdím. Mrknu nad sebe na galaxii a říkám si: "človíčku, jak jsi legračně malinkej a jak je ten obrovitánský objekt od tebe daleko". Pak si sáhnu na špičku svého nosu a říkám si: "jak malinké a jak "daleko" od tebe jsou ty drobečky, ze kterých jsi složený..."
:-)

Jakub Šerých