OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Březen 23 11:22:32 CET 2015

Když už jste to nakousl - jak se řeší u zdvojeného systému nejjednodušším
způspbem detekce chyby? U ztrojeného je nejjednodušším způsobem hlasování,
ale u zdvojeného? Samozřejmě, pokud dostanu od teploměru naměřenou
hodnotu -999°C, pak jsem v klidu, protože vím, že mezitím nastalo zhroucení
vesmíru :) Ale pokud mi jeden teploměr naměří 32 a druhý 45 stupňů, jak
poznám, kterému věřit u zdvojeného systému?

Nerejpu, snažím se rozšířit si obzory, ono se to občas hodí...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, March 23, 2015 11:11 AM
Subject: Re: OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji
socialne-inzenyrskymi magory...

Elektronika je sice poruchová, ale z hlediska HW (a to včetně procesoru) je
již dnes schopna detekovat HW chybu (s určitou
pravděpodobností) - pokud je na to navrhovaná. Porucha je méně pravděpodobná
než že za jízdy dostanete infarkt. Poruchu je
možno detekovat vždy (ale nikdo si netroufne za to zaručit). Systémy musejí
být samozřejmě dvojité (u jedné větve nastane
HW chyba a druhá uvede zařízení do bezpečného stavu (bezpečně odstaví vůz,
například). Z toho bych už dnes obavy neměl.

Problém je se SW chybami a s návrhem SW (otevřený systém - to jest jak se
bude chovat v reálném provozu).