OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Pondělí Březen 23 11:11:07 CET 2015

Elektronika je sice poruchová, ale z hlediska HW (a to včetně procesoru) je již dnes schopna detekovat HW chybu (s určitou
pravděpodobností) - pokud je na to navrhovaná. Porucha je méně pravděpodobná než že za jízdy dostanete infarkt. Poruchu je
možno detekovat vždy (ale nikdo si netroufne za to zaručit). Systémy musejí být samozřejmě dvojité (u jedné větve nastane
HW chyba a druhá uvede zařízení do bezpečného stavu (bezpečně odstaví vůz, například). Z toho bych už dnes obavy neměl.

Problém je se SW chybami a s návrhem SW (otevřený systém - to jest jak se bude chovat v reálném provozu).