OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Neděle Březen 22 22:30:19 CET 2015

Dne 22.3.2015 v 21:40 Jindroush napsal(a):

> To asi neni ten nejpodstatnejsi z argumentu...

> U te (individualni) automobilove dopravy jsou zcela zrejme negativni
> externality, ktere takovyto navrh z velke casti eliminuje a pritom omezi
> individualitu uzivatele malo nebo vubec (viz ten vas pomerne nasilne
> vymysleny priklad).
> U nad-rozmerneho bydleni tech negativnich externalit asi tolik
> nevymyslite, takze neni prilis podstatne to resit.

Tak ono by zpočátku stačilo, aby si každý parkoval u sebe doma a nenechával auto
na ulici. Nechápu, proč by měla města řešit parkovací služby a mít odpovědnost
za "právo dlouhodobě parkovat". Parkování na ulicích by mělo být rozumně drahé
krátkodobé přes den a drahé přes noc pro účely mimořádností typu svatba,
přestavba garáže apod. Máš jednu garáž? Nekupuj si dvě auta nebo si to druhé
parkuj u soukromníka v parkovacím domě.

Město by mělo zajistit rozumnou veřejnou dopravu. Kraj by měl zajistit rozumnou
regionální dopravu, stát rozumnou dálkovou dopravu. Místo nesmyslného
přebudovávání D1 na 350 km/h by stačilo, kdyby mezi Prahou a Brnem jezdily vlaky
rychlostí 250-300 km/h ideálně bez zastávek. Cesta odkudkoliv kamkoliv by mohla
trvat do 3 hodin - půl hodiny lokální, hodinu regionální, zbytek dálkové.

A k tomuto chybí co? Vytvořit páteřní síť VRT (Berlín - Ústí - Praha - Brno -
Vídeň, Ostrava - Olomouc - Pardubice - Praha - Plzeň - Mnichov) a ostatní druhy
dopravy dostat do standardu 21. století včetně integrovaných dopravních systémů.

Jenže majitelé aut jsou voliči, takže se do omezení parkování nikomu nechce. Ale
pokud bych si musel místo rezidenční karty za 1000 Kč ročně platit garáž za
20000 ročně doma a 20000 ročně u zaměstnavatele, to by se omezila IAD velmi
rychle. Ulice by byly prázdné a ze sídlištních parkovišť by měla města zlatý důl
na financování komunikací.

Litanii na téma kamionová doprava si nechám na jindy.

Standa