OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Březen 22 18:15:33 CET 2015


Asi bych to měl trochu opravit:

Můj popis není o cestě z Prahy do Brna, ale z Berlína do Mnichova.

U nás bude sice stejná legislativa, takže na D1 nebudete smět řídit, ale 
kvalita dálnice způsobí, že se auta na ní nepřepnou do dálničního módu a 
místo toho pojedou 80, s rozestupem 20 metrů a polovinou využitých pruhů. 
Jediné co bude fungovat správně, je výběr mýtného, přičemž ta naše dálnice 
bude 2x dražší než německá.

Lidé, ani jejich auta, po ní nebudou chtít jezdit a politici budou vymýšlet, 
jak je k tomu donutit.

PH

From: Jaroslav Buchta
Predpokladam, ze toho se nedoziju ja, moje deti ani vnoucata - v
systemu, kde je asi neresitelny problem zprovoznit par km diry pod
Prahou uz je realistictejsi scifi treba Mars utoci (to se mi libilo jaka
je to blbost :-P )
A hlavne, soudoba technika gumoveho valecku na hrubem povrchu je pro
takove rychlosti dost nevhodna, ale jinak to nepujde, od auta se
ocekava, ze dojede i mimo specialni chytrou silnici kamkoli kam vede
aspon trochu cesta, jinak by se rovnou mohly auta prehodit na koleje
nebo magneticky polstar a tam by automatizace nebyla vubec zadny problem
i v 500+ km/h

Dne 22. 3. 2015 v 15:06 Pavel Hudecek napsal(a):
> Problém je, že v té době bude dálniční standard např. 350 km/h, rozestup 1 
> m a ve špičce takto obsazené všechny pruhy. Správnou synchronizaci pro 
> sjezdy a nájezdy si auta dohodnou po síti 5 km předem. Takže se z Prahy do 
> Brna dostanete za 1 h. No a když mezi těmi auty bude jedno promile ručně 
> řízených, tak to prostě nepůjde a bude se muset jet do značné míry po 
> staru. Doba se prodlouží na dnes obvyklé hodnoty. V takové situaci bude 
> lepší, když "manuálové" pojedou po okreskách a nebudou brzdit provoz na 
> dálnici.
>
> No a ve městě budou na křižovatkách semafory jen pro chodce a když tam 
> vede i cyklostezka, tak ještě pro cyklisty, kteří ale budou v situaci 
> podobné chodcům. Auta budou jezdit efektivnějším, ale složitějším 
> způsobem, než je současná přednost zprava, který člověk nemá šanci 
> zvládnout. Např. správně synchronizované kolmé proudy současně 
> projíždějící křižovatkou.
>
> Takže když budete chtít řídit z Prahy do Brna, máte 2 možnosti:
> 1. Necháte se automatizovaně vyvést na okresku za město, přepnete na 
> volant, dojedete k Brnu a přepnete na automat.
> 2. Metrem dojedete na kraj Prahy, vystoupíte na zastávce "Parkoviště 
> veteránů", ...
>
> --------
> Stejně dobře je ovšem možné, že klidně pojedete ručně řízeným autem po 
> rozpraskané silnici, zatímco ostatní nad Vámi poletí v nějakých 
> automatických letadlech. ... A o století později pojedete po jedné z 
> posledních silnic, nad Vámi poletí pár lítátek (většinou zemědělské 
> stroje), zatímco ostatní vlezou do teleportu, ten z jejich mozku zjistí, 
> kam chtějí, ... 



Další informace o konferenci Hw-list