OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Březen 22 16:29:04 CET 2015

 22.3.2015, 16:00:16

Moznost cislo 1 - bude zachovan zatim jeste vice mene platny princip
presunkce neviny. Tedy nebude stacit zjisteni, ze s tachometrem bylo
manipulovano, ale bude treba vysetrit a dokazat kdo takto ucinil. Coz
se povede tak v 1 pripadu z 1000 u nejakeho Jouzy z Blbakova. Profici
a organizovane skupiny najdou zpusoby, jak se ochranit.
Vysledek: stav v autobazarech +- stejny jako dnes, org. cinne v tr.
riz. zavalene hroumadou nevysetritelnych pripadu, BFU ziska falesny
pocit, ze auta nemaji stocene tachometry. To vse za cenu, zapleveleni
pravniho systemu dalsim zbytecnym zakonem a omezenim prava vlastnika,
svobodne nakladat se svym majetkem.
Moznost cislo 2 - bude zavedena, at uz kodifikovane, znenim zakona,
nebo treba jen fakticky, beznym prubehem vysetrovani a trestniho
rizeni, nejaka forma objektivni odpovednosti vlastnika za stav
tachometru. To by asi vedlo ke zlepseni situace v autobazarech, ale za
cenu silneho a velmi nebezpecneho naruseni zavedenych pravnich
principu, s nezanedbatelnou moznosti zneuziti.
Jsa pesimistou, domnivam se, ze prave takto to nakonec dopadne.

V USA (alespon podle toho co jsem se docetl) zadny zakaz staceni
tachometru nemaji, nemeli tam ani povinne STK, ( a nekde nemaji
dodnes), presto se tam auta se stocenymi tachometry moc nevyskytuji.
Maji tam totiz neco, co se nazyva vyspelym trhem. Na takovem trhu,
ojete auto bez dolozitelne historie, ma jen malou hodnotu. Proto
kazdy, kdo realne pocita s tim, ze sve auto bude casem prodavat,
pravidelne a dobrovolne to mistni STK absolvuje. A kazdy kdo ojete
auto kupuje, pokud s nim nechce pouze vyloupit nejblizsi banku se o
tuto dolozitelnou histori zajima.
IMHO, o mnoho lepsi reseni, nez dalsi zakon.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz