Uprava svareciho invertoru Gama 160 na zdroj

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Březen 22 15:18:00 CET 2015

> Mám dojem že jsem měl problém dostat z toho 50A při 50V, ale opravdu už
> nevím. Až půjdu na stavbu, mohu zkusit něco odměřit. Ale nebude to dneska.

Děkuji, to orientačně stačí k tomu, abych si přestal dělat iluze...
Přesto budu rád za to změření, udělám to případně mezitím i sám (bez
úpravy, s nastaveným max. proudem).

> Já zase řeším jiný problém, jak tu svářečku nějak líp odrušit. Leze z
> toho takový bordel, že mi to vadí když na něco koukám osciloskopem. Dost
> je toho nejen mezi + a - výstupem, ale i mezi výstupem a síťovým přívodem.
> Zatím mám představu:
> - odškrabat komaxit důsledně ze všech plošek kde jsou šrouby mezi
> spodním plechem a deklem. Původně byl nakomaxitovaný i faston pro
> ochranný vodič :-)

Jo, potvrzuju, taky jsem měl. Fakt prasárna, i když ten stroj je jinak
dílensky vcelku slušně vyrobený.

> - na přívod dát ještě jeden filtr, přizeměný přímo na plech krabice
> - na výstup tohle jádro
> http://www.tme.eu/cz/details/rrh-280-160-280/valcova-feritova-jadra/richco/#
> když z CYA 25 sundám izolaci a dám na to smrštivou bužírku, možná ty dva
> vodiče do 16 mm díry nacpu. Za tlumivku  připojím kus tišťáku s řadou
> SMD kondů, druhý konec přišroubovat na krabici.
> Doufám že to pomůže, nic lepšího jsem nevymyslel.

Mezi + a - výstupem je zvlnění nejspíš z principu. Na výstupu totiž není
téměř žádný filtrační C - nebo se mýlím? No a určitě tam není další LC
filtr...

Ostatní úpravy a zásahy holt musíte zkoušet a měřit. Docela by mě
zajímalo, jak ta svářečka projde na testech EMC, pokud jim tedy vůbec
nějak vážně podléhá (když vezmete oblouk, tak ten je tak mocným zdrojem
rušení, že to ostatní už může být šuma fuk).

--
Jirka