OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Březen 22 15:06:34 CET 2015

Problém je, že v té době bude dálniční standard např. 350 km/h, rozestup 1 m
a ve špičce takto obsazené všechny pruhy. Správnou synchronizaci pro sjezdy
a nájezdy si auta dohodnou po síti 5 km předem. Takže se z Prahy do Brna
dostanete za 1 h. No a když mezi těmi auty bude jedno promile ručně
řízených, tak to prostě nepůjde a bude se muset jet do značné míry po staru.
Doba se prodlouží na dnes obvyklé hodnoty. V takové situaci bude lepší, když
"manuálové" pojedou po okreskách a nebudou brzdit provoz na dálnici.

No a ve městě budou na křižovatkách semafory jen pro chodce a když tam vede
i cyklostezka, tak ještě pro cyklisty, kteří ale budou v situaci podobné
chodcům. Auta budou jezdit efektivnějším, ale složitějším způsobem, než je
současná přednost zprava, který člověk nemá šanci zvládnout. Např. správně
synchronizované kolmé proudy současně projíždějící křižovatkou.

Takže když budete chtít řídit z Prahy do Brna, máte 2 možnosti:
1. Necháte se automatizovaně vyvést na okresku za město, přepnete na volant,
dojedete k Brnu a přepnete na automat.
2. Metrem dojedete na kraj Prahy, vystoupíte na zastávce "Parkoviště
veteránů", ...

--------
Stejně dobře je ovšem možné, že klidně pojedete ručně řízeným autem po
rozpraskané silnici, zatímco ostatní nad Vámi poletí v nějakých
automatických letadlech. ... A o století později pojedete po jedné z
posledních silnic, nad Vámi poletí pár lítátek (většinou zemědělské stroje),
zatímco ostatní vlezou do teleportu, ten z jejich mozku zjistí, kam chtějí,

PH

From: Pavel Kutina
Dne 22.3.2015 v 14:17 gatilo napsal(a):
>   22.3.2015, 14:12:48
>
> --

> Myslim, ze se pocita s tim, ze auta budou mezi sebou komunikovat.
> Takze kdyz auto vykomunikuje, ze je rizeno manualne, popr. nebude
> komunikovat vubec, ostatni se tomu prispusobi, treba vetsim odstupem.

Presne tak, dneska taky vetsina z nas nejezdi metr za autem - automat si
to bude moci dovolit, ale lidsky ridic si da normalni odstup. A protoze
bude mit reakcni dobu vzdycky o neco delsi, nez automat, co treba pojede
za nim, tak tim nikoho neohrozi - ten za nim to ubrzdi vzdycky (jsem to
trochu zamotal - mejme tri auta, autopilot - clovek - autopilot) a
jestli to clovek nenabori do toho pred sebou, to bude zalezet na
pozornosti a odstupu toho cloveka, stejne jako dnes.

Pavel Kutina