Samsung GT i8200 nema NFC, aneb cesky Samsung to zpackal

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Březen 20 20:45:41 CET 2015

Dobrý den všem,

pořídil jsem si nový telefon, ale byly s tím zajímavé peripetie:

- 29.1. objednáno, osobní odběr. A přišlo potvrzení objednávky.
- Protože se dál nic nedělo, cca 5.2. jsem tam zavolal a dozvěděl se, že
objednávek bylo víc než čekali, ale že další zásilka dorazí ve čtvrtek.
- Pak jsem na to nějak zapomněl a cca 20.2. zas zavolal. Dozvěděl jsem se,
že už dávno mají, volali mi, ale nedovolali se. Řekl jsem, že si pro něj
přijdu cca za týden.
- Od té doby jsem ale neměl čas, protože jsem mj. zjistil, že to nemám zas
tak při cestě, jak jsem si původně myslel.
- Předminulý týden jsem se tam vydal, ale nakonec jsem zjistil, že už to do
zavíračky nestihnu a tak jsem šel na pokec ke kamarádovi, co bydlí u
zastávky, která po tomto zjištění následovala.
- Minulý týden jsem tam přijel, ale dozvěděl jsem se, že na této provozovně
ho už nemají, ale zítra může být.
- Tento týden v úterý jsem tam přijel v 17:50, ale bylo zavřeno. Zavolal
jsem na číslo, které bylo na dveřích a dozvěděl se, že pán je na cestě a že
mu mám v SMS napsat adresu do práce, že mi ho zítra přiveze. Ve středu to
ovšem nešlo, byl jsem ten den v různých časech na různých místech. Tak jsme
se domluvili na včera.
- Včera jsem u zákazníka měl akci na celý den, tak jsem do SMS napsal adresu
a asi za hodinu zazvonil telefon, sešel jsem dolů a získal telefon:-)

No a dnes jsem se vrtal v nastavení a všiml jsem si, že tam nikde není nic k
NFC. Stáhnul jsem manuál a v něm taky nic. Po troše bádání na netu jsem
zjistil, že CZ prodejci svorně tvrdí, že 8200 má NFC, které ovšem ve
skutečnosti má 8200N. Na stránce Samsung Česká republika lze N najít, ale
odkazy na zakoupení vedou zásadně na prodej 8200 bez N. Tamtéž je i u bez N
uvedeno, že má NFC. Od nich to asi převzali všichni, včetně Heureky (tam
jsem ho já původně našel a jedno z kritérií bylo, aby měl NFC), Alzy,
Datartu, ...

Přemýšlím, zda můžu NFC dokoupit jako náhradní díl a zapojit. Ale nevím, zda
se liší firmware, nebo prostě po zapnutí pozná, že tam je NFC a zařídí se
podle toho. Neví to tu někdo?

PH