Problemy s rozesilanim zprav HW

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Březen 20 19:48:53 CET 2015

Zacinam tomu rozumiet, ale len trocha.

Zistil som, ze to X-DKIM: fail tam pridava moja schranka (t.j. kontroluje
prichadzajuce maily), rovnako ako pridava podpis mojim odchadzajucim
mailom.

Ak skopirujem doslova mail ktory som si poslal sam sebe, t.j. je tam aj s
DKIM podpisom a uz skontrolovany (nie je tam :fail), a preposlem ho z inej
domeny s nezmenenou hlavickou (poslal som aj Vam), tak mi ho po prijati
moja schranka vyhodnoti ako s platnym podpisom (nie je tam ten :fail),
napriek tomu, ze nesedi domena v DKIM podpise a domena odosielatela.
Skuska spravnosti je, ze ak v tom istom zmenim telo, tak uz mi moja
schranka :fail prida (aj to som Vam poslal, prosim dajte vediet, ako to
dopadlo).

Takze ten moj predpoklad, ze sa kontroluje sprava oproti povodnemu podpisu
bez ohladu na odosielatela, sedi aspon v pripade toho kontrolujuceho
stroja v mojej schranke; seznam.cz to samozrejme moze robit inak; RFC som
neskumal ze ako sa to presne ma robit, ale myslim ze tak, ako vravim ja.
Inaksie povedane, ak Vam niekto preposle spravu bez zmeny, tak podpis bude
sediet, co potvrdzuje pravost povodneho mailu (bez ohladu na to, ci ten,
co to preposielal, ma nejake suvisiace DNS zaznamy alebo cokolvek ine).

Samozrejme, kedze hw-list zmeni telo (prida automaticky footer) a
pravdepodobne aj niektoru hlavicku, tak v tych spravach rozosielanych
konferou ten original podpis nebude sediet tak ci tak; seznam.cz to potom
pravoplatne zahodi. Bohuzial, naprava sa musi udiat na strane hw.cz - ale
mozno to aktualny mailman alebo nieco ine v suvisiacej infrastrukture
dokaze robit spravne, mozno je to len otazka spravnej konfiguracie (?).

wek