Zaujimave citanie - rozpad rozvodnej siete v Europe v 2006

Balu balu na k-net.fr
Pátek Březen 20 08:27:41 CET 2015

Akurat som chcel pisat, Jano ma predbehol. Vcera bol na CT24 panko z CEPS a spominal ze v 2006 sa po rutinnej manipukacii rozpadla celoeuropska siet na 3 ostrovy a 15 milionov domacnosti ostalo bez prudu.

Tak som si k tomu nieco pohladal a finalny report je celkom zaujimave citanie...
https://www.entsoe.eu/fileadmin/user_upload/_library/publications/ce/otherreports/Final-Report-20070130.pdf

Sposobili to Nemci. Siete su prepojene ale dispeceri medzi sebou dostatocne nekomunikovali o tom co chcu ist robit. Vysokonapatove vedenia medzi dvoma firmami maju ine ochranne limity, kym jedna strana toho isteho kabla vypadne pri 3000A, druha uz pri 2000 a pod. Vypadli desiatky elektrarni a vedeni a vsetko sa pracne nahadzovalo naspat. Len nahodou sa podarilo vyhnut celoeuropskemu blackoutu.

Netvrdim, ze rozumiem detailom energetiky, ale popisane fakty v reporte su celkom vyzivne...

b.