OT Exploiting SOHO Routers

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Březen 19 19:04:45 CET 2015

On Thu, Mar 19, 2015 at 06:05:39PM +0100, Jirka wrote:

> No, proti tomu asi z meho pohledu nelze moc namitat, jen nevim
> dostupnost, cenu a spotrebu tech zminovanych desek.

dostupnost např. APU je dle mých zkušeností dobrá, cena poněkud vyšší
(ale ve srovnání třeba s Mikrotiky to není až taková hrůza), spotřeba
se uvádí mezi 5-12W, což není tak zlé.

> Dale by bylo vhodne, aby se to z hlediska spravy chovalo jako ony
> "krabicky", tzn. bylo tam webove rozhrani se srozumitelnymi prvky. Neco
> takoveho existuje primo jako soucast distribuci?

Existuje něco jako webmin (v Debianu nutno přidat jejich repozitář), ale
nevím, jak moc je použitelné. Já osobně považuji webovou konfiguraci
za potenciálně nebezpečnější než editaci konfiguráků pomoci vim-u přes
ssh spojení (a navíc je web většinou nepřehlednější a hůře obhospodářovávatelnější
než konfigurační soubor... ;-)

P.T.