OT Exploiting SOHO Routers

Per512 per512 na seznam.cz
Čtvrtek Březen 19 17:03:57 CET 2015

> Ale no tak dobre, ten Mikrotik jsem trochu letem svetem prostudoval a
> asi to neni zase takova financni katastrofa.

   :-) Opravdu není
> Kdyz clovek uvazi, ze za sve penize dostane pravidelne aktualizace a
> opravy chyb, tak snad jo...
   Na stránce http://www.mikrotik.com/download si vyberete platformu,
kterou máte  a stáhnete upgrade...
> Na kolik vyjde sakumprask SOHO router s dejme tomu 4x LAN, WiFi AP a
> USB portem, kam by bylo mozne pripojit predevsim HDD, ale treba i
> tiskarnu (a nejlepe oboji najednou)?

Nemůžete, prosím, směšovat práci routeru a firewallu s datovým
úložištěm. JE to bezpečnostní riziko a opravdu není možno mít vvšechna
vejce v jednom košíku, přestože dnes už k Mikrotiku připojíte přes USM
externí disk a základní funkcionalita sdílení přes SMB funguje :-)
Pro doma bych doporučil jako FW/router/switch/WiFi AP např.
RB2011UiAS-2HnD-IN - řešení typu All in One. Perfaktní do bytu, malého
RD s lepšími anténami.
Pro RD je lepší sestava s jednodušší RB2011, např. RB2011iL-IN nebo
levnější pro ty, kteří nepotřebují mít pořád prázdnou datovou dálnici v
domě :-) pak něco jako RB750 nebo novější RB951 bez WiFi a WiFi AP je
nejlepší řešit pomocí konkurence - od UBNT UniFi AP Long Range je
vynikající volbou, přestože je díky kurzu USD dražší, ale při umístění
na příčný trám sedlové střechy je možno komunikovat s WiFI na smartfounu
i ze sklepa o tři patra níže...
Na NAS - domácí server mám svou ustálenou volbu :-) na Synology
(www.synology.cz) - model s alepoň dvěma šachtami pro HDD - na stránkách
je dostupné i live demo v češtině :-)
Ano, výše popsaná řešení jsou "dražší", ale jsem líný jedinec a raději
si hraji, něž jezdím k naštvaným zákazníkům a u mnohých fireních a
nemnoha domácích (včetně rodiny) jsou výše uvedená řešení instalována a
nemusím tam jezdit a ztrácet čas laděním :-D

> Predpokladam, ze ten ovladaci GUI soft nazvany Winbox je zdarma. K
> cemu pak tedy instalovat RouterOS na PC? Nebo jste myslel instalaci
> neceho jineho?

  Winbox i další utility na stránce pro download jsou zdarma.
Pro speciální případy se používá RoutreOS na PC paltformě, pro běžného
uživatele bez významu, nevýhodné ze všech stran.
> Winbox NASTESTI udajne funguje ve Wine, kdyz uz neni nativni verze pro
> Linux. Ovladani pres standardni www prohlizec (samozrejme klikaci) by
> ovsem bylo lepsi...
   Ano, Winbox funguje ve Wine, existuje i winbox pro Android. RouterOS
ma standardně vždy implementováno web rozhraní, pokud jej nezakážete.
Přístup je možný via ssh, telnet, ftp. Pokud je nezakážete...

   Další ěci ohledně Mikrotiku, kvčtně video návodů v češtině viz
Google, manuály viz wiki: http://wiki.mikrotik.com/wiki/Main_Page
--

   Rtepp