Teplotne kompenzovana zenera a ine dobove referencie pre ADprevodnik(nenapada ma ziadny rozumnejsi nadpis pre toto vlakno, rozobera sa tu dost vela suvisiacichveci) was: rozdiel medzi SN7401 a SN7403

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Březen 17 22:18:38 CET 2015

>Teoreticky, pokud vystavím zenerku rovnomìrné zmìnì teploty,
>tak mi staèí najít proud pøi kterém se napìtí mìní nejménì.

Nie, lebo ta zmena nie je linearna (aj ked to, ze je ten drift udavany v
ppm/K k tomu zvadza), ba dokonca ani monotonna nie je.

U samotnej zenerky (t.j. "skutocnej" zenerky, t.j. pod cca 3V, a u cistej
lavinovej diody, t.j. nad cca 7V) a aj u samotnej diody to je sice
nelinearne, ale aspon monotonne, aspon teda v normalnom teplotnom rozmedzi
(a ak sa nemylim a ak tam este nie su nejaki diablici... :-) ). Lenze ak
sa zacnu skladat kvoli kompenzacii, tak sa tie nelinearne priebehy zacnu
vselijako scitavat, preto ak sa dosiahne kompromis, tak vznikne taka viac
ci menej zvlnena ciara.

Pozrite napr.
http://cds.linear.com/docs/en/lt-journal/LTMag-V19N1-03-References-BrendanWhelan.pdf
str. 2