Teplotne kompenzovana zenera a ine dobove referencie pre AD prevodnik(nenapada ma ziadny rozumnejsi nadpis pre toto vlakno, rozobera sa tu dost vela suvisiacich veci) was: rozdiel medzi SN7401 a SN7403

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Březen 17 20:36:29 CET 2015

> Zajimalo by mne ale, jak se stanovoval proud pro nejmensi teplotni
> zavislost, ktery je individualne uveden na kazdem kusu, (zde ono 1,5
> mA). Urcite to nemohli ohrivat, merit, chladit a zase merit a to cele 100x
> nebu 200x pro ruzne proudy.

Minimalne v "seriovej" vyrobe mohli toto robit paralelne na vacsom mnozstve
kusov. Ale aj tak mi to znie nelogicky... vid zaver dole.

>Z kapitalistickeho sortimentu som si vyguglil 1N82x, myslim, ze by to mohlo
>byt dostatocne dobove

... pouzil ju (samozrejme tu "najlepsiu" 1N829, datasheetovo 5ppm/st.C- aj
ked sa ten udaj od vyrobcu k vyrobcovi moze trocha lisit) aj Jim Williams
v spomenutom "30-ppm scale" (ano som prvykrat v tom cisle uklepol o rad,
pardon), ten clanok je z roku 1976, dufam, ze to je dostatocny dokaz
dobovosti.

V tom clanku je popisovany postup, ako pre ne Williams individualne
stanovoval "idealny" prud, ktory, ak sa stanovi a pouzije namiesto
datasheetoveho, umozni dosiahnut este mensi teplotny koeficient. Spolu s
umelym starnutim takto dosiahol podla clanku 0.25ppm/st.C, co sice pre
danu aplikaciu vobec nepotreboval, ale co uz ked bol taky dobry... ;-)
(Treba poznamenat, ze jeho cielovy rozsah teplot bol len 20-30st.C, lebo
sa jednalo o laboratorny pristroj)

Kupodivu tam uvadza prave ten nelogicky postup - odmerat pri jednom prude a
dvoch teplotach, potom pri inom prude a dvoch teplotach, atd. Nie som si
isty, ze to je uplne nevyhnotne - ja by som nevahal (po vystarnuti) merat
pri jednej teplote vsetky (rozumne, pochopitelne) prudy, potom zmenil
teplotu a znova vsetky prudy. Nie je mi jasne, aky by mohol byt dovod
nerobit to. Aj ked na druhej strane, rozni diablici tam moze byt - citujem
Williamsa:

(Reverse biasing of reference diodes for even a few msec can introduce
long-term low-level drifts.)

wek