rozdiel medzi SN7401 a SN7403

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Úterý Březen 17 11:30:36 CET 2015

Dňa 17. marca 2015, 10:47, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a:
> Problem je, ze kym clovek vyjde zo zakladnej skoly, na tuto zlatu zasadu
> obvykle zabudne, vid bezne dalekovychodne panelove meraky.

Cinski kolegovia to uz "vyriesili". V panelovych merakoch (teda aspon
v tych za dolar na ebay) je mikrokontroler s internym ADC (videl som
tam nejake STM8). Samozrejme, referencia odvodena od on-board 3,3V
regulatora. Ale nemaju problem s mizernymi kondikmi v integratore.

> Hm, nespominam si na nejaku vizualne esteticku zenerku, aj ked niektore
> boli/su pekne farebne.
> Dala by sa mozno skonstruovat taka strakata sekcia zo zenerky a termistora,
> a aj by to mohlo mat za urcitych okolnosti zmysel...

Ono to zas nemusi byt uplne umelecke dielo...
Zhodou okolnosti som dnes rano cestou v elektricke riesil aky
referencny zdroj pouzit bez toho aby som musel merat/vyberat zenerky,
resp. ich parovat s kremikovymi diodami. Zenerky (on ten nazov je
trochu zavadzajuci, ze) s napatim okolo 5V maju teplotny sucinitel
okolo nuly, plusminus niekolko 1E-4 na stupen. To by znamenalo chybu
par digitov pre 10 stupnov celzia, co nie je nijake terno (najprv som
urobil preklep a napisal "termo").
A zas strkat tam REF-01 mi pride ako overkill.
Kedysi sa vyrabali take tie referencne diody, ktore mali vnutri nejaku
zenerku a dve-tri kremikove diody na teplotnu kompenzaciu. Predava sa
este nieco take?