Bitove polia a optimalizacia kody Was: STM32F051K6U7 ma USART2 ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Březen 16 12:11:10 CET 2015

>Samozrejme som ich videl, len som zmienil iba tu jednu relevantnu
>moznost. Citovanie celej dokumentacie by asi nebolo ucelne.

Aha, pardon.

>Ale toto nebola tema tohoto vlakna, to bolo len take povzdychnutie. Ako
>odchovanec PDP-11, liznuty VAXom a oblukom sa vrativsi k MSP430 mam o
>elegantnom a prehladnom instrukcnom subore trochu inu predstavu.

To urcite ano, aj ja.

Pointa je inde - cele to "hnutie" RISC malo jednu spolocnu zakladnu
motivaciu, a tou bola jednoduchost ba priam primitivnost. V podstate je to
oprostenie konvencnych mikrokodovych CISC procesorov prave od toho
mikrokodu a navrat k tomu, co u CISCov boli mikroinstrukcie. Komplexnost
sa mala presunut od sekvencnych obvodov ku kombinacnym, coho prejavom je
ta zabudovana jednocyklova nasobicka (resp. jeho "prototyp", barrel
shifter). Extremom RISCov su VLIW procesory; do pozornosti doporucujem
Transmeta Crusoe pamati blahej.

Lenze prave ten mikrokod bol prostriedok ako dosiahnut uzivatelsky pritulnu
instrukcnu sadu. Ten krok, ktorym bol mikrokod opusteny, bol nie nahodou
urobeny v case rozmachu vyssich programovacich jazykov (menovite C) a bol
urobeny s vedomim, ze ludia uz v asembleri programovat nechcu a strojom
(prekladacom) debilna instrukcna sada nevadi.

Tie ARMy su este vcelku prekusnutelne. Taky SuperH alebo MIPS, co maju aj
delay slot, tak to je iny humus... :-)

wek